Blogg om hverdagen til en ung, aktiv liten dvergpinscher hann og border collie tispa Saga. Hverdagslydighet, problematferd, kurser vi deltar på,konkurranselydighet,ID-spor, blodspor og diverse andre hundeaktiviteter vi er innom - alt basert på 100% positiv hundetrening.

søndag 30. oktober 2011

"Frihelgene" blir ikke alltid som planlagt... ;)

Til helgen hadde jeg enorme planer om å kjøre "hardcore" på blodspor treninga, og virkelig "tøye strikken" litt på Terkel - og egentlig ikke så mye annet. Jeg ville kun fokusere på blodsportreningen og finne konkrete ting vi måtte jobbe mot, slik at vi endelig kan bli klare til å konkurrere til våren. Meeen.. Siden det var både sporkurser og spor-prøver i de områdene jeg hadde tenkt å trene på, ble det heller en liten tur i fjellet i godt selskap ;) Noe vi har gjort alt for sjeldent i det siste! Bildespam ifra turen :D
 Litt av "gjengen" ; Cecilie, Noah, Frost, Kristin, Hera, Marianne, Charlie, Zina og lille Luna :)




Terkel synes det blåser litt vel mye oppe på toppene....




Luna passet godt på langlina til Terkel under hele turen...
Zina - Det nye tilskuddet til Siddis gjengen ;)
Høstfjellet :)

Marianne demonstrerer hvor mye en ung rottis-frøken kan dra i bånd de få hundremeterne til p-plassen..

Kløven blir flittig brukt ;)
Luna sjekker ut kule "Sjonkel Frost"
Luna synes Terkel kan roe seg ned litt..
Galskapen på tur..

Verdens skjønneste valpis :)





Takk for en fantastisk kjekk tur jenter! 

Søndagen fant jeg ut at jeg skulle ta turen opp på Austrått å være med å hjelpe til på Barn&Hund kurset som Helle Karin Barstad og Bente Borsheim hadde! Og da fikk jeg også slått "to fluer i en smekk" - da de skulle lære barna å gå spor - og jeg og Terkel fikk komme å vise hvordan vi la ut blodspor! Jeg fikk gooood hjelp ifra barna på kurset! Alltid stas og spennende med blod og hjortefot ;) Vi lot sporet ligge i ca 2 timer, og imellomtiden var det både hunder og folk som hadde krysset sporet flere plasser! Greit med litt utfordringer! Veldig tydelig at han er svært motivert under sporing da han praktisk talt ikke brydde seg om hverken å vasse i dammer, eller lot seg forstyrre av hverken barn eller andre folk rundt seg. Han som såvidt går ut døra om det er tegn til å ha vært nedbør de siste tre dagene, eller virkelig ikke synes fremmede barn er noe stas i det hele tatt, mildt sagt.. 
Les mer om Barn&Hund kurset på Helle sin blogg.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar