Blogg om hverdagen til en ung, aktiv liten dvergpinscher hann og border collie tispa Saga. Hverdagslydighet, problematferd, kurser vi deltar på,konkurranselydighet,ID-spor, blodspor og diverse andre hundeaktiviteter vi er innom - alt basert på 100% positiv hundetrening.

søndag 13. november 2011

Uka som var! Agility, lesing til kurssamling, nytt bilbur, geek-poeng og kjøkkenaerobic/lørdagsbesøk!

Denne uken har det gått mye i å forbrede seg til neste Del2 Instruktørsamlingen som er allerede neste helg. Helt sinnsykt å tenke på at dette er siste samlingen for dette året!
Til neste samling skal vi blant annet lese hele og skrive en vurderingsdel av boken "Hundes og ulves adfærd" (av Freddy Worm Christiansen), lese "På talefot med hunden" og diverse kapitler i Arne Aarrestads bok "100% Positiv Hverdagslydighet". Vi skal i tillegg kunne vise  "å gå pent i bånd" mot forstyrrelser+ innkalling med forstyrrelser (og blogge om dette), forbrede et foredrag om et satt tema (hvor jeg har fått "kommunikasjon med mennesker")og en teoretisk og praktisk gjennomgang av konkrete (tiltenkt mot valpe/hverdagslydighet kurser) øvelser! Det blir mye gøy til helgen med andre ord! ;)

Forutenom lese og forbrede oss til neste kurshelg har vi også startet forsiktig med agility! Tidligere har Terkel aldri hatt interesse av hverken leke eller mat/godbiter sålenge det kan finnes andre spennende hundelukter i nærheten, hvertfall ikke borte på SBK-banen! Og har det vært andre hunder der, kunne jeg hvertfall glemme å få fokuset hans.. jeg ble rett og slett ikke "kul" nok... :P Men denne gangen gikk det over all forventning! Han var plutselig supergira på å trene og hadde fullt fokus på meg! Jeg hadde han til og med løs på banen! Hvertfall mesteparten av tiden ;) (Hormon-chip`n <3 :P ) Og det virker virkelig som om agility er midt i blinken for Terkel! Han er jo helt ko-ko når det gjelder å skal hoppe, sprette og klatre seg opp på ting. her senest idag forsøkte han plutselig å klatre opp gardintrappa oppe på soverommet hvor vi driver og maler...
Så ja, nå skal vi virkelig fortsette med treningen mot våren! Så satser jeg på at vi blir bitt av den "basillen" også ;) Må bare få tatt alle AG-kursene til Siri nå slik at vi får lært oss teknikkene og blir superflinke ;)
Og takk til Kine som irriterer meg grønn hver gang hun skal lære meg noe, fordi jeg mener det ikke går (jeg får det ikke til..), og at hun får det alltid til på første forsøk..;) Jeg er veldig glad du ikke hører på meg, og er så "streng" med meg.. ;) hihi.... Flinke Kine :)
Kine og valpen hennes Loke :)
Ellers så var jeg en liten tur ute å handlet noen småting ute på LagerZoo i uka, og fikk med meg DVD-samling av "Extraordinary Dogs" og et hunde encyklopedi! Gratis-ting er gøy! :D Kanskje jeg får tid til å kikke litt på DVD`ene ila 2012 om du ikke gir oss så mye lekser Siri... :P


Ellers så kjøpte vi nytt bilbur denne uken! Fant et billig, dobbelt bonzo-bur spesiallaget til Touranen på finn.no! Som forøvrig bare går under navnet "hybelen" nå ;) Bilder kommer! :)

Siden vi hadde "frihelg" denne helgen inviterte jeg gjengen på frokost og samling på lørdagen, slik at vi kunne jobbe litt med oppgavene, filme litt og diskutere litt. Grreat success! Det ble som vanlig en god dose dårlig humor og latter, tørking av valpetiss og mye snakk utenom oppgavene også. marianne og Marius var bacon-ansvarlig - en rolle de tok svært alvorlig.. Her er noe av galskapen ..


Marianne viser stadig til ukjente talenter! På lørdagen fikk vi bl.a. se en spennede multitask av bacon-tjeneste, andakt og kjøkkenaerobic!


Marianne demonstrerer hvor lang en bacon kan være..

Lars Anders stakk også innom for noen kalorier før maratonstart


Valpene og Terkel gjør det de kan best... Herje





Hærlige Loke


SLitsomt å være på topp hele tiden..

Søte Luna



På lørdagskvelden var vi ute og tok et par pils hos en kollega. spilte litt mortal-kombat og gikk og bowlet! Viktig å få dokumentert  "ikke-hunde-aktiviteter" også ;) Denne kvelden må forøvrig gi minst 25 geek-poeng ;) Bowlingen endte forresten med knapt 40poeng.. ikke akkuratt mye å skryte om..


Bowlingsko er så stygge at de faktisk er dødskule!

Ikke godt å si hva jeg prøver på her.. Det hjalp hvertfall ikke på bowling-skills`a


 Og søndagen gikk jeg og Terkel oss en tur innom sentrum og opp til svigers for å tigge litt ferskpressa appelsinjuice og pølsebiter ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar