Blogg om hverdagen til en ung, aktiv liten dvergpinscher hann og border collie tispa Saga. Hverdagslydighet, problematferd, kurser vi deltar på,konkurranselydighet,ID-spor, blodspor og diverse andre hundeaktiviteter vi er innom - alt basert på 100% positiv hundetrening.

torsdag 27. oktober 2011

Helg = spor-trening! :D

Da nærmer helgen seg med stormskritt! Denne helgen skal vi ikke på noen kurser, så da er det favorittaktiviteten - blodspor, som står på "klapaten"! Bare jeg huske å ta opp blod til tining da.. ;) DET er ikke alltid jeg klarer å huske....

Terkel har blitt helt rå på å spore, og han er spesielt gira på skanken i enden av blodsporet. Hadde et opphold på et par måneder i blodspor-treningen etter kurset i april - så de sistet månedene har jeg kun forkusert på at han skal gå nøyaktig, ta vinklene og avhoppene godt og unngå å ruse seg for raskt under sporet. Lengden har max ligget på 150-300 m omtrent. Denne helgen skal jeg forsøke å legge et tilsvarende "konkurranse-spor" (600m) med diverse vinkler, avhopp og sårleie. Tenkte meg ut på fredagskveld og legge 2-3 med litt forskjellige lengder - og gå de på lørdagsmorgen. Legger et ekstra litt kortere bare i tilfelle- siden vi aldri har forsøkt å gått et som har ligget i over 1,5 time.



Ellers ikveld - så har det gått i lesing til Del2 & Del3 instruktørkurset og litt maling hjemme i huset. Jeg trodde det var "safe" å ha småen i kjelleren imellomtiden med en god fryst kong han kunne jobbe litt med.. Men det endte med at vi kom opp av kjelleren med en "tri-colour hund" gitt.. Gikk verst utover baksiden av de store øyrene hans og snuten.. merkelig nok..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar